Just before the Dutch composer Simeon ten Holt changed the secular for something else, he spoke with the Matangi’s about a new string quartet to be composed. He felt himself too old to write one, but he advised the members of the quartet to dive into his rich oeuvre for piano and transcribe them for stringquartet themselves. In doing so, all the possibilities of the string instruments had to be used in particular; from ponicello to pizzicato and from sul tasto to battuto. And so they did! Come and listen to the result of Canto Ostinato Strings Attached on Friday 7 December at 20.30 in the Nieuwe Kerk in The Hague or on Sunday 9 December at 15.30 in the Amstelkerk in Amsterdam.
Warning: Undefined variable $related_item in /var/www/vhosts/donemus.nl/httpdocs/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/code-block.class.php(133) : eval()'d code on line 2
Warning: Attempt to read property "ID" on null in /var/www/vhosts/donemus.nl/httpdocs/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/code-block.class.php(133) : eval()'d code on line 2
Matangi Quartet plays Canto Ostinato on Spotify
Matangi Quartet plays Canto Ostinato on SoundCloud
Many musicians asked to make an arrangement for their instrument. Just before his death, the Matangi Quartet asked Ten Holt to perform the work as a string quartet. Ten Holt agreed and challenged Matangi to experiment with his music.
Celia Swart (1994, NL) is a new music composer, saxophone player and visual artist. Growing up playing saxophone and piano, she found her love for composing.
"Creativity is an unconscious act of insanity, in a burst of which the truth is born. No matter how beautiful or disgusting it may seem to people far from madness, its value is beyond doubt, both for the author and for those able to sense its invisible beauty. After all, gratitude for endless trials and suffering brings joy and blissful emptiness… Being shocked by music is about pain turning into beauty and getting under your skin, taking away your breath; about everything stopping to move. I want to be scratched inside by sound and experience the fleeting, invisible beauty." - Maxim Shalygin
"De Graaff is een alleskunner en een echte en helder opflitsende komeet aan het muzikale firmament die aan niemand ongemerkt voorbij kan gaan." -Â Maarten Brandt, Opus Klassiek
"De Graaff is een tovenaar met orkestkleuren in een taal die weliswaar van nu is, maar harmonisch ook vaak vertrouwd klinkt." -Â Paul Herruer, Dagblad van het Noorden
"De Graaffs grootste kracht schuilt in een paradox: stilstand die zindert van spanning." - Guido van Oorschot, De VolkskrantÂ
Â
"Zijn muziek is in essentie atonaal, maar doordat ze niet is doodgesystematiseerd en De Graaff in de contouren en het verloop van zijn melodieën nog steeds romantisch durft te zijn, wordt de luisteraar met zachte, maar dwingende hand meegevoerd in het abstracte verhaal dat hij wil vertellen. Een grote troef is hierbij zijn orkestratiekunst. De muziek is kleurrijk, blijft altijd helder en verrassend." - Erik Voermans, Het Parool
Â
"Had iemand mij van te voren voorspeld dat in een programma van Bach, Bartók en Jan-Peter de Graaff het stuk van de laatste mij het meest zou boeien, dan had ik dat niet geloofd. - Dingeman van Wijnen, Friesch Dagblad
Education Michael has a degree in English Literature from the State University of New York. Despite having no formal music education, he has an active international career in several aspects of the music business.